سی دی پراجکت تصاویر و اطلاعات جدیدی از بازی Cyberpunk 2077 منتشر کرد

سی دی پراجکت تصاویر و اطلاعات جدیدی از بازی Cyberpunk 2077 منتشر کرد

  • سی دی پراجکت تصاویر و اطلاعات جدیدی از بازی Cyberpunk 2077 منتشر کرد

    سی‌دی پراچکت رد به دنبال ارائه‌ی نمایشی تازه از Cyberpunk 2077 در E3 2018، به‌تازگی تصاویر و جزئیات بسیاری را از این بازی به اشتراک گذاشته است.

    سازندگان جزئیاتی را درباره‌ی شخصیت اصلی، داستان و گیم‌پلی بازی منتشر کرده و بیان داشته‌اند که Cyberpunk 2077 یک عنوان نقش‌آفرینی اول شخص با برخی از المان‌های سبک تیراندازی است، نه یک تیراندازی اول‌شخص با عناصر نقش‌آفرینی.

    Cyberpunk 2077 “ده‌ها ساعت مراحل اصلی داستانی و فعالیت‌های اضافی بسیار بیشتری” را در اختیار بازی‌بازان گذاشته و شهری غنی را ارائه می‌دهد تا در جهان آزاد آن با چرخه‌ی کامل شب و روز و سیستم آب و هوا به گشت و گذار و جست و جو بپردازید.

    به نظر می‌رسد که سی‌دی پراجکت رد تمام تلاش و توان خود را به کار گرفته است تا عنوانی در حد و اندازه‌ی The Witcher 3 یا حتی بهتر از آن را خلق کند. در ادامه جزئیات رسمی Cyberpunk 2077 را مشاهده می‌کنید:

    در سال ۲۰۷۷، آمریکا در شرایطی سخت قرار دارد. مگاکورپ‌ها (Megacorp) تمامی‌ جنبه‌های زندگی را از آسمان تا زمین کنترل می‌کنند. در این بین دنیای بازی رو به انحطاط است و خشونت، جرم و فقر به بخشی از زندگی مردم تبدیل شده و به نظر نمی‌رسد که دیگر بتوان به رویای آمریکایی دست یافت.

    در دنیایی که هیچ آینده‌ای ندارید، مهم این است کسی که هستید را کنترل کنید. برای بقا و حفظ استقلالتان، بدن خود را با وسایل و تجهیزات سایبری مجهز می‌کنید و کارهایی را انجام می‌دهید که دیگران شهامت آن را ندارند. شما انتخاب می‌کنید که آزاد و بدون کنترلِ هیچ سیستمی زندگی کنید و تنها از قوانین و قواعد خودتان پیروی می‌کنید، زیرا شما یک سایبرپانک هستید.

    در Cyberpunk 2077 شما در نقش فردی به نام V قرار می‌گیرید که با دریافت پول، ماموریت‌های مختلفی را انجام می‌دهد و به‌تازگی به اولین قرداد جدی خود دست یافته است. در دنیایی پر از مبارزان خیابانی مجهز به تجهیزات سایبری، عقل کل‌های تکنولوژی و کامپیوتر و هکرهای سازمانی، شما اولین قدم خود را در مسیر تبدیل شدن به یک اسطوره‌ی خیابانی برمی‌دارید.

    قابلیت‌های کلیدی بازی

    • سایبرپانک خود را بسازید – نام شما V است و می‌توانید به هرکسی که می خواهید، تبدیل شوید. این عنوان از شخصی‌سازی کامل شخصیت با تعیین جنسیت، ظاهر و سابقه‌ی شخصی بهره می‌برد که همگی در شکل‌گیری بازی شما مؤثر هستند. با پیشروی بیشتر به مهارت‌های مختلفی در زمینه‌ی مبارزه‌ی خیابانی و هک کردن دست می‌یابید و همچنین بدن خود را با تجهیزات سایبری نظیر چشم‌های فروسرخ یا تقویت کننده‌ی واکنش عصبی مجهز می‌کنید.
    • سیستم Fluid Class – به یک Netrunner ،Techie یا Solo یا ترکیبی از هر سه تبدیل شوید. Cyberpunk 2077 هیچ نقشی را به بازیکن تحمیل نکرده و به شما امکان ساخت و ساز و ترکیب راحت توانایی‌ها و مهارت‌ها در تمامی کلاس‌های موجود را فراهم می‌کند.
    • شب را با چشم‌هایتان ببینید – Cyberpunk 2077 دید اول شخص را به ژانر نقش‌آفرینی بازمی‌گرداند. جذب عمیق بازیکن در روایت داستان یکی از نکات کلیدی و اولویت‌های طراحی بوده است و شما داستان شخصیت اصلی بازی را کلاً از چشم‌هایش مشاهده می‌کنید.
    • دیالوگ‌های تعاملی – شما یک شرکت کننده و عامل هستید، نه یک تماشاگر. این بازی از سیستم دیالوگ تعاملی و انتخابی برخوردار است که در آن بازیکن بیشترین سطح کنترل برروی مکالمات را دارد – نظر دادن و تعریف کردن از خالکوبی فردی که با شما همکاری لازم را انجام نمی‌دهد، برای خشنود ساختن وی یا به اتمام رساندن مکالمه از همان اول با یک گلوله. انتخاب همیشه با شماست.
    • نوآر – Cyberpunk 2077 با رویکرد جدی خود در زمینه‌ی داستان سرایی، المان‌هایی از سینمای نوآر گرفته و به بازی‌هایی ویدئویی وارد کرده است. بدون وجود تعریف واضح و دقیقی از اینکه چه چیزی خوب یا بد است، در این عنوان باید تصمیم‌های سختی برای بقا در شهری بگیرید که می‌خواهد شما را از پای درآورد.

    به کلان شهر فاسد وارید شوید…

    Night City زمین بازی خیال باف‌هاست، یک جنگل خیابانی که زندگی لوکس و مجلل و افراط را با خود به همراه دارد… یا گلوله‌ای برای مغزتان اگر برای سازمان‌ها دردسرساز شوید.

    • هرجایی بروید و هرکاری را انجام دهید – Cyberpunk 2077 یک بازی کاملاً جهان آزاد بوده و اگر آماده‌اید، Night City در اختیار شماست. با ۶ ناحیه‌ی متفاوت، صدها بنا و ساختمان و هزاران اتاق و ده‌ها مایل جاده، همیشه کار برای انجام و مکان برای گشت و گذار وجود دارد.
    • ارزش شما به دارایی‌هایتان است – دنیای سایبرپانک‌ها در تجهیزات خلاص شده است. لباس‌های مخصوص بپوشید، ماشین بخرید یا بدزید و تکنولوژی نظامی بازار سیاه را کسب کنید تا در ماموریت‌هایتان به شما کمک کند. سپس با پولی که از ماموریت‌های قتل دیگران به دست آورده‌اید در سراسر شهر سرمایه‌گذاری کنید.
    • متصل شوید و اینترنت را کنترل کنید – Night City کاملاً مجهز و متصل و دارای پایانه‌های سایبری بی‌شمار است. شما با جست و جو در اینترنت، سیستم‌های مخفی، فایروال‌ها و برنامه‌های امنیتی را کشف می‌کنید که دیگر مغزتان را از کار می‌اندازند! در ماموریت‌ها با مدافعان ابرساختمان‌های سازمان‌ها درگیر می‌شوید – هم در فضای سایبری و هم در محیط واقعی.

    برای کشف کثیف‌ترین رازها

    پلات سینمایی عنوان اکشن و داستان محور Cyberpunk 2077 به گونه‌ای نوشته شده است تا تجربه‌ی تک‌نفره‌ای غنی را به ارمغان بیاورد. این بازی با ارائه‌ی فعالیت‌های مختلف نظیر مراحل فرعی و ماموریت‌های خیابانی، گزینه‌ی مناسبی هم برای بازیکنانی است که قصد دارند تمامی مراحل و چالش‌ها را انجام دهند و هم بازیکنانی که دوست دارند برروی اکشن تمرکز کنند. در Cyberpunk 2077 داستان سرایی مخصوص سی‌دی پراجکت رد که  حول محور انتخاب‌ها و نتایج آنان می‌چرخد، بازیکنان خیابان‌های Night City و مسیرهای متفاوتی را دنبال می‌کنند تا به یکی از چندین نتیجه‌ی داستان بازی برسند.

    Cyberpunk 2077 قرار است برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان عرضه شود اما همان‌طور که می‌دانید، در حال حاضر تاریخ عرضه‌ی مشخصی ندارد. گرچه سازندگان در آینده جزئیات بیشتری به اشتراک خواهند گذاشت. اکنون می‌توانید تصاویر هنری این عنوان را مشاهده کنید:

    منبع:گیمفا.

براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد.

download (1)

سايت مجله تايم در عرصه هاي زير فعاليت مي کند و داراي پست هايي ديدني در اين عناوين است : بيوگرافي ، بيوگرافي هنرمندان ، بيوگرافي بازيگران ، بيوگرافي ورزشکاران ، بيوگرافي فوتباليست ها ، هنرمندان ، ورزش ، تيزر فيلم ، انيميشن ، کليپ ، سينما ، موسيقي ، آنونس ، آشپزي ، دانلود ، سلامت ، بازي ، بازي هاي رايانه اي ، خواننده ها ، اس ام اس ، گالري عکس ، گل و گياه ، آموزش ، تکنولوژي ، خودرو ، ماشين ، مشخصات خودرو ، بيوگرافي هنرمندان ، مجله اينترنتي تايم و...

برچسب ها: سی,دی,پراجکت,تصاویر,و,اطلاعات,جدیدی,از,بازی,Cyberpunk,2077,منتشر,کرد,بیوگرافی ، مجله ، مجله اینترنتی ، مجله تایم ، بیوگرافی بازیگران ، مجله سلامت ، مجله ورزشی ، مجله تایم ، تایم ، تیزر فیلم ، بازی ، سینما ، مشخصات خودرو,
[ شنبه 20 مرداد 1397 ] [ 19:26 ] [ کاووسی فر ]
[ ]

بازی های انحصاری پلی‌استیشن ۴ گه باید انتظار آن ها را بکشیم

بازی های انحصاری پلی‌استیشن ۴ گه باید انتظار آن ها را بکشیم

  • بازی های انحصاری پلی‌استیشن ۴ گه باید انتظار آن ها را بکشیم

    مدتی پیش شوهی یوشیدا (Shuhei Yoshida)، رئیس استودیوهای جهانی سونی (Sony Worldwide Studios) – کسی که مسئول اصلی مسیر توسعه بازی‌های فرست پارتی سونی و همکاری با شرکت‌های شخص ثالث است – رسماً اعلام کرد که نگرانی طرفداران این شرکت از آینده بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن ۴ کاملاً بی‌اساس است. وی تاکید کرد که گرچه کنفرانس اخیر سونی در E3 2018 برروی بازی‌های معرفی شده این شرکت تمرکز داشت، اما بازی‌های انحصاری متعددی برای این کنسول نسل هشتمی در دست ساخت و توسعه قرار دارند که هنوز معرفی و رونمایی نشده‌اند.

    بنابراین بیایید سعی کنیم بفهمیم که این عناوین انحصاری معرفی نشده چه چیزهایی می‌توانند باشند. اولین کاری که می‌خواهیم بکنیم این است که فهرست بازی‌های هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن وی‌آر را از این دسته بازی‌ها حذف کنیم. بدون شک موافق هستید که هسته اصلی کنفرانس سونی در رویدادی همانند E3 کنسول پلی‌استیشن ۴ به حساب می‌آید و پلتفرم ثانویه این شرکت ژاپنی یعنی پلی‌استیشن وی‌آر از اهمیت کمتری برای علاقه‌مندان برند پلی‌استیشن برخوردار است. منظور یوشیدا از بازی‌های انحصاری معرفی نشده پلی‌استیشن ۴ نیز عناوین در حال ساخت برای پلی‌استیشن وی‌آر نیست بنابراین بهترین کار حذف گزینه‌های این پلتفرم است.

    بنابراین بگذارید به شکلی خاص برروی بازی‌های پلی‌استیشن ۴ متمرکز شویم. خوشبختانه شرکت سونی استودیوهای فرست پارتی متعددی دارد که از ساختاری شفاف و واضح برخوردار هستند و با بررسی گذشته و حرف‌هایی که اعضای آن می‌گویند، نسبتاً مشخص می‌شود که عنوان بعدی آن‌ها چه چیزی می‌تواند باشد. به همین جهت و در همین راستا باید اسامی سه استودیوی ناتی داگ، ساکر پانچ گیمز (Sucker Punch Games) و اینسومنیاک گیمز (Insomniac Games) را از این فهرست حذف کنیم چراکه بازی‌های جدید این استودیوها تا چند ماه دیگر عرضه و منتشر خواهند شد. به اضافه مشخص است که منظور یوشیدا پروژه‌های جدید این سه استودیو نیست چراکه بازی‌های جدید آن‌ها در کنفرانس خبری سونی در E3 2018 به نمایش درآمد.

    «شوهی یوشیدا اخیراً به صورت رسمی تائید کرد که ترس خیلی‌ها پس از نمایش سونی در E3 بابت عدم در دست ساخت بودن بازی‌های انحصاری جدید برای کنسول پلی‌استیشن ۴، کاملاً بی‌اساس است. این شرکت برروی بازی‌های انحصاری متعددی برای کنسول پلی‌استیشن ۴ کار می‌کند که هنوز معرفی نشده‌اند.»

    نخست: استودیوی سونی سانتا مونیکا (Sony Santa Monica). این شرکت مدتی پیش بازی God of War را عرضه کرد. این بازی عنوانی شگفت‌انگیز بود که بیش از پنج سال در دست ساخت و توسعه قرار داشته است. توسعه بازی God of War بعدی بعید است که این قدر طول بکشد چراکه ساخت نسخه اخیر این سری به واسطه توسعه و بهینه‌سازی موتور بازیسازی آن و همچنین تغییر محیط و بازبینی کامل این مجموعه این قدر به طول انجامیده است و به نظر نمی‌رسد که دنباله آن نیز به چنین زمان طولانی نیازمند باشد. با توجه به اینکه توسعه بازی‌های سطح بالا (AAA) معمولاً حدود ۳ الی ۴ سال زمان می‌برد، پیش‌بینی می‌شود که بازی بعدی استودیوی سانتا مونیکا در سال ۲۰۲۱ یا ۲۰۲۲ میلادی عرضه گردد. انتظار می‌رود که کنسول پلی‌استیشن ۵ پیش و یا پس از عرضه پروژه جدید این استودیو وارد بازار شود. بنابراین بعید است که بازی بعدی سونی سانتا مونیکا (که به احتمال زیاد نسخه جدید سری بازی‌های God of War خواهد بود) برای کنسول پلی‌استیشن ۴ عرضه و منتشر شود.

    استودیوی گوریلا گیمز (Guerrilla Games) سال گذشته میلادی بازی Horizon: Zero Dawn را عرضه کرد و پس از آن و در تاریخ سه شنبه ۱۶ آبان ماه (۷ نوامبر ۲۰۱۷ میلادی) نیز بسته گسترش دهنده آن را منتشر ساخت. فرض کنید که بخش قابل توجهی از تیم توسعه این استودیو پس از عرضه بازی نام برده کار برروی پروژه جدیدی را آغاز کرده باشند، با توجه به چرخه معمول توسعه بازی‌های AAA، احتمالاً عنوان بعدی گوریلا گیمز در سال ۲۰۲۰ یا ۲۰۲۱ میلادی وارد بازار شود. بازی Horizon: Zero Dawn نیز زمان زیادی در دست توسعه قرار داشت اما باید به این نکته اشاره کنیم که روند طولانی‌مدت ساخت آن به واسطه توسعه موتور بازیسازی جدید آن بود که دیگر برای پروژه جدید این استودیو لحاظ نمی‌شود. اینطور که گمان می‌رود، بازی Horizon 2 (احتمالاً این بازی بعدی گوریلا گیمز باشد) در سال ۲۰۲۰ یا ۲۰۲۱ عرضه گردد؛ اما به نظر می‌رسد که این بازی اگر در زمان عرضه کنسول نسل بعدی سونی هم منتشر گردد، برای پلی‌استیشن ۴ نیز در دسترس قرار بگیرد. بالاخره سونی شرکتی است که پیش از این نیز چنین تصمیم‌هایی گرفته است. آن‌ها بازی God of War 2 را در ماه مارس ۲۰۰۷ میلادی برروی کنسول پلی‌استیشن ۲ منتشر کردند (این در حالی بود که پلی‌استیشن ۳ در آن زمان عرضه شده بود) و بازی محبوب و موفق The Last of Us نیز در آستانه عرضه پلی‌استیشن ۴ برای کنسول پلی‌استیشن ۳ عرضه شد. هرچند که این مورد نیز بعید است و احتمالاً سونی بازی بعدی استودیوی کاربلد گوریلا گیمز را برای پلی‌استیشن ۵ در نظر داشته باشد، اما شاید این اتفاق رخ دهد.

    گرچه استودیوی کوانتیک دریم (Quantic Dream) یکی از استودیوهای فرست پارتی سونی محسوب نمی‌شود اما تا بدین لحظه آن‌ها به صورتی انحصاری با این شرکت کار کرده‌اند بنابراین بیایید تا درباره آن‌ها نیز به گمانه‌زنی بپردازیم. آن‌ها اخیراً بازی Detroit: Become Human را در بازار عرضه کرده‌اند؛ پنج سال پس از انتشار بازی قبلی‌شان. کوانتیک دریم تاکنون دو بازی برای کنسول پلی‌استیشن ۳ عرضه کرده است (یکی درست در انتهای عمر چرخه این کنسول)، اما با توجه به چرخه طولانی بازی‌ها من خیلی مطمئن نیستم که بازی بعدی این استودیوی فرانسوی نیز برای پلی‌استیشن ۴ عرضه شود. اواسط ۲۰۲۱ میلادی زودترین زمانی‌ست که بازی بعدی آن‌ها می‌تواند عرضه شود هرچند این مورد هم خیلی بعید است چراکه این استودیو حتی برای ساخت بازی‌های پلی‌استیشن ۳ نیز به حداقل ۴ سال زمان نیاز داشت که به این معناست که پروژه جدید آن‌ها احتمالاً در اواسط ۲۰۲۲ عرضه شود. پرواضح است که تا آن زمان نسل بعدی کنسول‌های پلی‌استیشن منتشر می‌گردد بنابراین بازی بعدی استودیوی کوانتیک دریم هم برای پلی‌استیشن ۴ عرضه نخواهد شد.

    «سونی استودیوی منچستر و استودیوی لندن را نیز در اختیار دارد که مورد دومی تاکنون دو بازی Singstar و Buzz را عرضه کرده است؛ عناوینی که مخاطبین بیشتری را هدف قرار داده‌اند.»

    پولی‌فانی دیجیتال (Polyphony Digital) نیز یکی دیگر از استودیوهای سونی است که سال گذشته بازی Gran Turismo Sport را عرضه کردند؛ چهار سال پس از عرضه بازی قبلی خود. اما آن‌ها به صورتی پیوسته به پشتیبانی از این عنوان پرداخته‌اند. این احتمال وجود دارد که آن‌ها بخشی از کارمندان خود را برای ساخت محتوای بیشتر برای بازی Gran Turismo Sport به کار گرفته باشند و عده دیگری نیز مشغول کار برروی پروژه بعدی این استودیو باشند. با در نظر گرفتن چرخه چهار ساله ساخت بازی‌ها، احتمالاً پروژه جدید این استودیو در سال ۲۰۲۱ میلادی عرضه گردد. من فکر می‌کنم که حتی اگر کنسول پلی‌استیشن ۵ نیز تا آن زمان در دسترس قرار بگیرد، ولی باز هم عنوان بعدی پولی‌فانی دیجیتال برای کنسول پلی‌استیشن ۴ عرضه گردد. اگر به یاد داشته باشید، پس از عرضه کنسول پلی‌استیشن ۴ شاهد انتشار بازی Gran Turismo 6 برای پلی‌استیشن ۳ بودیم و دلیلی نمی‌بینیم که این اتفاق دوباره تکرار نشود. پولی‌فانی دیجیتال ترجیح می‌دهد که برای هر کنسول پلی‌استیشن دو نسخه از سری بازی‌های Gran Turismo را عرضه کند، بنابراین من تصور می‌کنم که بازی بعدی آن‌ها هم برروی کنسول پلی‌استیشن ۴ منتشر شود.

    پس از این استودیوها که به بررسی آینده آن‌ها پرداختیم، نوبت به دیگر استودیو‌های سونی می‌رسد. استودیوی سونی بند (Sony Bend) و مدیا مولکول (Media Molecule) که به ترتیب در حال ساخت بازی‌های Days Gone و Dreams هستند. استودیوی سونی سن دیگو (Sony San Diego) که برروی سری بازی‌های سالانه MLB The Show کار می‌کند. همچنین استودیوی منچستر (Manchester Studio) که سابقاً برروی بازی‌های انحصاری هدست واقعت مجازی پلی‌استیشن وی‌آر کار کرده است و استودیوی لندن که دو بازی Singstar و Buzz را در کارنامه کاری خود دارد. بازی‌هایی که عموم مردم و مخاطبین را هدف قرار داده بودند. من فکر می‌کنم که نسخه‌های جدیدی از Singstar و یا Buzz برای کنسول پلی‌استیشن ۴ عرضه خواهند شد. سونی استودیوی ژاپن (Japan Studio) را هم در اختیار دارد که در چند سال اخیر، تولید بازی‌های جدید از سوی آن‌ها به شدت کاهش یافته است. این استودیو بیشتر به همکاری با دیگر استودیوها نظیر فرام سافتور (From Software) و جن‌دیزاین (GenDesign) مشغول است و بازی مطرحی در دست ساخت ندارد.

    ما سعی کردیم تا بسیاری از استودیوهای فرست پارتی سونی را پوشش دهیم تا از بازی‌های انحصاری معرفی نشده پلی‌استیشن در آینده بیشتر مطلع گردیم اما سرنخ زیادی در این باره در دست نداریم. به نظر می‌رسد که Gran Turismo بعدی شانس بیشتری برای انتشار برروی کنسول پلی‌استیشن ۴ دارد. بازی‌های جدید از Singstar و Buzz نیز محتمل‌ترین گزینه‌ها هستند اما نمی‌توان به صورت قطع گفت که منظور یوشیدا از بازی‌های معرفی نشده پلی‌استیشن ۴ چیست. با این حال، سونی رابطه خوبی با شرکت‌های شخص ثالث و ترد پارتی (Third-Party) دارد بنابراین بیایید تا نگاه بیشتری به این روابط و احتمالات آن بیندازیم.

    Gran Turismo
    Gran Turismo

    «اصلاً مشخص نیست که شوهی یوشیدا به چه بازی‌های جدیدی اشاره کرده است. به نظر می‌رسد که Gran Turismo تنها بازی جدیدی باشد که به احتمال زیاد برای پلی‌استیشن ۴ عرضه خواهد شد.»

    استودیوی سوپرمسیو گیمز (Supermassive Games) در چند سال اخیر پروژه‌های متعددی را برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن عرضه کرده است (شاید بازی Until Dawn را به خاطر داشته باشید). گرچه تمرکز آن‌ها برروی پلی‌استیشن وی‌آر است اما این استودیو سال گذشته یک بازی دیگر برای کنسول پلی‌استیشن ۴ عرضه کرد. این عنوان، بازی PlayLink بود و گرچه نشانه‌هایی از بازی بعدی آن‌ها برای کنسول پلی‌استیشن ۴ نمی‌دهد اما مشخص می‌سازد که اگر آن‌ها یک پروژه دیگر در مقیاسی کوچک در دست ساخت داشته باشند، احتمالاً برای کنسول نسل هشتمی سونی نیز عرضه خواهد شد.

    فرام سافتور و سونی تاکنون دو بار با یکدیگر همکاری کرده‌اند که هر دو بار هم شاهد بازی‌های فوق‌العاده خوش‌ساختی بودیم: Demon’s Souls و Bloodborne. با وجود اینکه همکاری این دو شرکت برای ساخت یک بازی انحصاری پلی‌استیشن وی‌آر تکرار خواهد شد اما با توجه به موفقیت‌های گسترده اخیر فرام سافتور بعید است که این استودیو تیم‌های توسعه خود را صرف ساخت چند بازی انحصاری برای پلی‌استیشن کند.

    جن‌دیزان (GenDesign) استودیوی جدید فومیتو اودا (Fumito Ueda) است و می‌دانیم که او با همکاری استودیوی ژاپن برروی بازی جدیدی کار می‌کند. فومیتو اودا برای چرخه ساخت طولانی مدت بازی‌هایش شهره است؛ بازی‌های Ico و The Last Guardian چرخه ساخت بسیار طولانی مدتی داشتند. حتی بازی Shadow of the Colossus که برای کنسول پلی‌استیشن ۲ عرضه شد نیز روند ساخت طولانی داشت. آیا شانسی برای عرضه بازی بعدی اودا برای پلی‌استیشن ۴ وجود دارد؟ به صورت فنی بله اما این مورد خیلی بعید است. به نظر می‌رسد که بازی بعدی این بازیساز خلاق برروی پلی‌استیشن ۵ در دسترس قرار خواهد گرفت و توان سخت‌افزاری پلی‌استیشن ۴ برای تحقق جاه‌طلبی‌های هنری او کافی نخواهد بود.

    نوبت به استودیوی بلوپوینت (BluePoint) می‌رسد. این استودیو اخیراً نسخه تماماً بازسازی شده Shadow of the Colossus را با همکاری سونی عرضه کرد که مورد ستایش و تحسین بسیاری هم قرار گرفت. آن‌ها پیش از این تائید کرده‌اند که برروی بازی جدیدی کار می‌کنند و گرچه مشخصاً به همکاری با سونی اشاره نکرده‌اند اما با بررسی سابقه کاری آن‌ها به احتمال زیاد شاهد همکاری دوباره این استودیو با سونی خواهیم بود. یک بازی کاملاً جدید شاید شانس عرضه برای کنسول پلی‌استیشن ۴ را از دست بدهد اما یک نسخه بازسازی شده با توجه به چارچوب توسعه‌اش، بیشترین شانس را برای تحقق چنین امری دارد. بنابراین شاید یکی از بازی‌هایی که یوشیدا به آن اشاره داشته است، بازسازی یکی از عناوین قدیمی کنسول‌های کلاسیک پلی‌استیشن باشد.

    shadow of clossus

    «به نظر می‌رسد که بازی بعدی بلوپوینت به احتمال زیاد برای پلی‌استیشن ۴ عرضه گردد؛ به خصوص اگر یک عنوان بازسازی شده باشد. یک بازی کاملاً جدید شاید شانس عرضه برای کنسول پلی‌استیشن ۴ را از دست بدهد اما یک نسخه بازسازی شده از شانس بیشتری برخوردار است.»

    خُب، همانطور که ملاحظه کردید، پس از بررسی بسیاری از استودیهای فرست پارتی سونی به این نتیجه رسیدیم که احتمالاً آن‌ها پروژه‌های انحصاری معرفی نشده بسیاری برای پلی‌استیشن ۴ ندارند. بسیاری از استودیوهای سونی در حال حاضر مشغول توسعه عناوینی هستند که از قبل آن‌ها را می‌دانیم و باقی نیز برروی پروژه‌هایی کار می‌کنند که شانس عرضه بیشتری برای پلی‌استیشن ۵ دارند تا کنسول نسل هشتمی سونی. همانطور که گفته شد، نسخه جدید سری بازی‌های Gran Turismo و عنوان بازسازی شده جدید استودیوی بلوپوینت – بدون در نظر گرفتن PlayLink برای پلی‌استیشن وی‌آر و حتی نسخه‌های جدید Singstar و Buzz – تنها گزینه‌های نزدیک به واقعیت هستند. بنابراین یوشیدا زمانی که اعلام کرد پروژه‌های معرفی نشده جدیدی برای پلی‌استیشن ۴ وجود دارد، خیلی هم بی‌راه نگفته است.

    اما با این حال، فهرست بازی‌های در دست انتشار پلی‌استیشن ۴ که تاکنون معرفی شده بسیار هیجان‌انگیز است و می‌توان با خیالی راحت در انتظار عرضه پلی‌استیشن ۵ نشست. بازی‌هایی نظیر Days Gone، Dreams، Death Stranding، Ghost of Tsushima، Spider-Man و The Last of Us Part 2 در راه عرضه برروی کنسول دوست‌داشتنی پلی‌استیشن هستند که البته هنوز هم بازی‌های زیادی مانده است که اطلاعی از آن‌ها نداریم. بنابراین طرفداران سونی از این نظر نگرانی ندارند و روزهای باشکوهی در انتظار آن‌هاست. گمانه‌زنی‌های شما از بازی‌های جدید پلی‌استیشن ۴ چیست؟ خوشحال می‌شویم که دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

    منبع:گیمفا.

براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد.

download (1)

سايت مجله تايم در عرصه هاي زير فعاليت مي کند و داراي پست هايي ديدني در اين عناوين است : بيوگرافي ، بيوگرافي هنرمندان ، بيوگرافي بازيگران ، بيوگرافي ورزشکاران ، بيوگرافي فوتباليست ها ، هنرمندان ، ورزش ، تيزر فيلم ، انيميشن ، کليپ ، سينما ، موسيقي ، آنونس ، آشپزي ، دانلود ، سلامت ، بازي ، بازي هاي رايانه اي ، خواننده ها ، اس ام اس ، گالري عکس ، گل و گياه ، آموزش ، تکنولوژي ، خودرو ، ماشين ، مشخصات خودرو ، بيوگرافي هنرمندان ، مجله اينترنتي تايم و...

برچسب ها: بازی,های,انحصاری,پلی‌استیشن,۴,گه,باید,انتظار,آن,ها,را,بکشیم,بیوگرافی ، مجله ، مجله اینترنتی ، مجله تایم ، بیوگرافی بازیگران ، مجله سلامت ، مجله ورزشی ، مجله تایم ، تایم ، تیزر فیلم ، بازی ، سینما ، مشخصات خودرو,
[ شنبه 20 مرداد 1397 ] [ 20:02 ] [ کاووسی فر ]
[ ]

بیوگرافی کیتی پری همراه با عکس

بیوگرافی کیتی پری همراه با عکس

  • بیوگرافی کیتی پری همراه با عکس

    بیوگرافی کیتی پری

    کیتی پری (کاترین الیزابت هادسن) (به انگلیسی: Katheryn Elizabeth Hudson) (زادهٔ ۲۵ اکتبر ۱۹۸۴) که با نام کِیتی پری (به انگلیسی: Katy Perry) شناخته می‌شود؛ خواننده، ترانه‌سرا و بازیگر اهل آمریکا است. او همراه باموسیقی گاسپل (موسیقی مربوط به دین، فرهنگ وباورهای مسیحیت) بزرگ شده است. او در سال اول دبیرستان حرفهٔ موسیقی را با نام کیتی هادسن و با انتشار آلبومی با همین نام (کیتی هادسن) آغاز کرد که با استقبال روبرو نشد. بعدها او یک تکاهنگ خواند که هیچگاه منتشر نشد. او پس از امضای قرارداد با کپیتال موزیک گروپ نام هنری کِیتی پری را برگزید.

    نام کیتی پری پس از انتشار نخستین آلبوم اصلیش، یکی از پسرها (one of the boys) در سال ۲۰۰۸ بر سر زبان‌ها افتاد. سه ترانه از این آلبوم جز ده آهنگ برتر فهرست ۱۰۰ آهنگ برتر بیلبورد قرار گرفت. در سال ۲۰۱۰ سومین آلبوم استودیویی‌اش با نام رویای نوجوانی منتشر شد که در صدر فهرست بیلبورد ۲۰۰ قرار گرفت.

    پنج ترانه از این آلبوم شامل دختران کالیفرنیا، رویای نوجوانی، آتش بازی، ای تی و آخرین شب جمعه شماره یک شدند. آلبوم رویای نوجوانی نخستین آلبوم پرشماره‌یک دار در تاریخ فهرست بیلبورد ۲۰۰ لقب گرفت و کیتی پری نخستین خوانندهٔ زنی لقب گرفت که چنین عملکردی داشته است. کیتی این آلبوم را در تور کالیفرنیایی رویایی اجرا کرد. این تور به طور ناخالص شصت میلیون دلار درآمد داشت. در سال ۲۰۱۲ کیتی پری آلبوم رویای نوجوانی را با نام رویای نوجوانی، معجونی کامل دوباره منتشر کرد. او در این سال دو تک‌آهنگ به نام کاملاً هوشیار) و بخشی از من را نیز اجرا کرده است.

    پری تنها خواننده‌ای است که در بیش از ۵۲ هفتهٔ پیاپی در بین ۱۰ مکان نخست فهرست ۱۰۰ آهنگ برتر بیلبورد قرار گرفته است. در سال ۲۰۱۲ او برای ۸ جایزه گرمی نامزد شد از جمله جایزه گرمی برای بهترین آلبوم سال (برای رویای نوجوانی) و جایزه گرمی برای بهترین ضبط سال (برای آتش بازی). او در سال ۲۰۱۱ توسط ام تی‌وی بهترین بازیگر سال نام گرفت. ۱۶ میلیون آلبوم در سرتاسرجهان و ۷۲ میلیون ترانه او در آمریکا و ۱۰۰ میلیون عدد در سراسر جهان به فروش رفت.کیتی سومین عطر خود را در سال ۲۰۱۳ به همگان عرضه کرد.

    کیتی پری 2018

    اطلاعات هنرمند
    نام اصلی کاترین الیزابت هادسن
    نام مستعار کِیتی پری
    زادروز ۲۵ اکتبر ۱۹۸۴ (۳ آبان ۱۳۶۳)
    سنتا باربارا، کالیفرنیا
    اهل کشور آمریکا
    سبک‌ها پاپ، راک، الکترونیک
    کار(ها) خواننده، ترانه‌سرا، بازیگر
    ساز(ها) آوازخوان، گیتار، پیانو
    مدت کار ۲۰۰۱ – اکنون
    ناشر(ها) تپه قرمز، آیلند رکوردز، کلمبیا رکوردز، کپیتال رکوردز

    در نهایت، کیتی در اکتبر سال ۲۰۱۳ چهارمین آلبوم خود را با نام منشور منتشر کرد. آلبوم او بیشترین فروش در هفته نخست را پس از بیانسه از ان خود کرد؛ پس از آن مایلی سایرس و لیدی گاگا بیشترین فروش را در سال ۲۰۱۴ درمیان خوانندگان زن کسب کردند. او هم اکنون در حال برگزاری تور بسیار بزرگ و تجملاتی خود به نام پریسماتیک تور در سرتاسر جهان است. او در سال ۲۰۱۴ در تکاهنگی با مدونا ملکه پاپ در البوم جدید او همکاری خواهد کرد. طبق گزارش های اخیر الگو ی کیتی پری در دوران جوانی مدونا بوده است.

    پری تاکنون جوایز و نامزدی‌های زیادی شامل ۴ رکورد جهانی گینس، ۵ جایزه موسیقی آمریکا، یک جایزه بریت و یک جایزه جونو دریافت کرده و از سال 2011 تا 2018 نامش در فهرست «پردرآمدترین زنان در موسیقی» که توسط مجله فوربزگردآوری شده، بوده‌است. در طول حرفه‌اش او بیش از ۴۰ میلیون آلبوم و ۱۰۰ میلیون تک‌آهنگ در سرتاسر دنیا فروخته‌است که او را تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین هنرمندان تاریخ کرده‌است. ارزش او در سال ۲۰۱۶ برابر با ۱۲۵ میلیون دلار بود.

    در جهان فیلم نیز او در ژوئیه ۲۰۱۱، برای اولین بار در فیلم اسمورف‌ها به جای شخصیت اسمورف مو طلا صحبت کرد و در سال ۲۰۱۳ در دنبالهٔ آن نیز همین نقش را بر عهده داشت. در ژوئیه سال ۲۰۱۲، وی مستند کیتی پری: بخشی از من را منتشر کرد که در آن به زندگی‌اش به عنوان یک هنرمند و ازدواج کوتاه‌مدتش با راسل برند بازیگر و کمدین انگلیسی در اوایل دههٔ ۲۰۱۰ میلادی پرداخته شده‌است. پری در سال ۲۰۱۸ داور شانزدهمین فصل مجموعهٔ امریکن آیدل بود.

    زندگی شخصی کیتی پری

    پری با نام کاترین الیزابت هادسن در سانتاباربارای کالیفرنیا زاده شد. پری رگ و ریشه‌ای از پرتغال، آلمان، ایرلند و انگلیس دارد. او فرزند دوم دو کشیش است. او یک خواهر بزرگتر به نام “آنجلا هادسن” و یک برادر کوچکتر به نام “دیوید هادسن” دارد. دایی پری “فرانک پری” (که برادر ناتنی مادرش است) یک کارگردان است.

    او همواره همراه والدین مذهبی‌اش بود و بین ۹ تا ۱۷ سالگی در کلیسای آنان آوازهای مذهبی می‌خواند و با شنیدن موسیقی مذهبی گاسپل (موسیقی مربوط به دین، فرنگ وباورهای مسیحیت) بزرگ شده است و اجازه نداشت تا به آنچه مادرش آنرا موسیقی غیر مذهبی می‌نامید، گوش بدهد. او همچنین در کمپ‌ها و مدارس مسیحی حضور می‌یافت. او رقصیدن را در بچگی در ساختمان تفریحات سانتاباربارا آموخت و کارش را با سبک‌های رقص سووینگ، لیندی هاپ، جیتربوگ آغاز کرد.

    او در دبیرستان دوس پووبلوس پس از سال اول مدرک رشد آموزش همگانی را دریافت کرد و تصمیم گرفت تحصیل را برای پیگیری کار موسیقی ترک کند. او با آوازخوانی شروع کرد چون در دوران بچگی همین کار را با تقلید از خواهرش انجام می‌داد. خواهر پری با نوارکاست تمرین می‌کرد و پری وقتی او نبود با نوارها تمرین می‌کرد. او آوازخوانی را تمرین و برای والدینش اجرا می‌کرد. پدر و مادرش پیشنهاد کردند که او نزد مربی آواز ادامه دهد. او از فرصت استفاده کرد واز سن ۹ تا ۱۶ سالگی آوازخوانی را نزد مربی‌اش آموخت.

    ازدواج و همسران کیتی پری

    در سال ۲۰۱۰ در یک مراسم موزیک و موسیقی که جشن سنتی هندوها در راجستان بود شرکت کرد و در آنجا باآقای راسل برند بازیگر کمدی انگلیسی آشنا شد و یک سال بعد از آشنایی آنها با هم ازدواج کردند .

    آنها در بسیاری از محافل هنری و مراسم های مختلف به صورت دو نفره حضور پیدا می‌کردند

    علت طلاق

    بعد از گذشت چند ماه از زندگی آنها همسرش از او تقاضای بچه کرد و کیتی پری گفت که من به خاطر مشغله های کاری و تعداد های کنسرت که باید برگزار کنند نمی‌توانم فعلاً مادر شوم و همین باعث شد که آنها از یکدیگر جدا شدند.

    کیتی پری بعد از اینکه از راسل برند جدا شود بعد از یک سال با آقای جان مایر خواننده مشهور آمریکایی طرح رفاقت و با او ازدواج کرد.

    بعد از چند ماه آشنایی با جان مایر از اون هم جدا شد تاکنون ۱۰ بار وارد رابطه با چهره های مشهور آمریکایی و جهان شده است اما بعد از مدتی از آنها جدا شده

    در زیر لیستی از افرادی که با این خواننده رابطه داشته‌اند و مشاهده می کنید.

    ۲۰۰۲ – ۲۰۰۳: جاستین یورک
    ۲۰۰۳ – ۲۰۰۵: متیو تیسن
    ۲۰۰۵ – ۲۰۰۶: جانی لویس
    ۲۰۰۷ – ۲۰۰۸: تراوی مک کوی
    ۲۰۰۹: جاش گوربون
    ۲۰۱۰ – ۲۰۱۱: راسل برند
    ۲۰۱۲: باپتیستی گیابیکونی
    ۲۰۱۲ – ۲۰۱۴: جان مایر
    ۲۰۱۴ – ۲۰۱۵: دیپلو
    ۲۰۱۶ – تا امروز: اورلاندو بلوم

    این خواننده در حال حاضر با آقای اورلاندو بلوم بازیگر انگلستانی نامزد کرده است و ازسال ۲۰۱۶ تاکنون با او در رابطه میباشد.

    او با تک‌آهنگ اینترنتی خود به نام «Ur So Gay» در سال ۲۰۰۷ و بعد از آن با تک‌آهنگ دختری را بوسیدم در سال ۲۰۰۸ و سپس با ترانه داغ و سرد در همان سال به دنیای شهرت قدم گذاشت. این آهنگ‌ها در بیش از ۲۰ کشور دنیا از جمله آمریکا، کانادا، استرالیا و ایرلند در رتبه‌های بالای جدول‌های موسیقی قرار گرفتند

    جوایز و دست آوردها

    در طول حرفه‌اش، پری پنج جایزه موسیقی آمریکا، هفت جایزه موزیک ویدئوی ام‌تی‌وی و چهارده جایزه برگزیده مردم برده و چهار رکورد گینس به نامش ثبت شده‌است. در سپتامبر ۲۰۱۲، بیلبورد او را «زن سال» نامید. از مه ۲۰۱۰ تا سپتامبر ۲۰۱۱، ۶۹ هفتهٔ متوالی در صدر فهرست بیلبورد ۱۰۰ بود و رکورد جدیدی به نام خودش ثبت کرد. رؤیای نوجوانی نخستین آلبوم یک هنرمند زن بود که ۵ تک‌آهنگ با رتبهٔ ۱ فهرست بیلبورد داشت و در کل بعد از آلبوم بد مایکل جکسون در رتبهٔ دوم قرار گرفت. فدراسیون بین‌المللی صنعت فونوگرافی(IFPI) او را بهترین هنرمند زن سال ۲۰۱۳ انتخاب کرد. تا سپتامبر ۲۰۱۴، او ۹ تک‌آهنگ با رتبهٔ ۱ بیلبورد داشته‌است که آخرین آن آهنگ «اسب تیره» بوده‌است.

    بنا بر گزارش انجمن صنعت ضبط موسیقی ایالات متحده آمریکا، پری با فروش ۹۸ میلیون نسخه از تک‌آهنگ‌هایش، پرفروش‌ترین آثار را به صورت دیجیتال در ایالات متحده آمریکا دارد تک‌آهنگ‌های «آتش‌بازی»، «ئی. تی.»، «دختران کالیفرنیا»، «دختری را بوسیدم»، «شب جمعه قبل»، «رؤیای نوجوانی»، «داغ و سرد»، «غرش» و «اسب تیره» هر کدام بیش از ۱۳ میلیون نسخه فروش داشته‌اند. پری ۴۰ میلیون نسخه آلبوم و ۱۴۹ میلیون نسخه از تک‌آهنگ‌هایش را به فروش رسانده‌است. او در سال ۲۰۱۵ دو بار نامزد دریافت جایزه امی شد و در همین سال سه جایزه موسیقی آمریکا و دو بار جایزه بیلبورد را دریافت کرد و او بیشترین فروش دیجیتالی یک تک آهنگ را برای تک‌آهنگ اسب تیره دارد. او همچنین توانست بعد از ۵ سال دوباره در چهارم ژوئیه ۲۰۱۵ آهنگ آتش‌بازی را به رتبه ۲۴ جدول ایتیونز برساند.

    تمام ۱۷ تک‌آهنگ کیتی پری،به علاوه دو تک‌آهنگ همکاری شده و یک آهنگ معمولی در لیست ۱۲۰ آهنگ دیجیتالی پرفروش تاریخ قرارگرفته اند،این افتخار بسیار بزرگیست،همچنین آهنگ اسب تیره و آتش‌بازی به ترتیب در رتبه‌های ۲ و ۳ این لیست قرار دارند. کیتی پری اولین و تنها هنرمند تاریخ است که سه تک آهنگ با فروش بیش از ۱۰ میلیون، برابر با نشان الماس، درامریکا دارد.

    آلبوم‌ها

    استدیویی

    • کیتی هادسن (۲۰۰۱)
    • یکی از پسران (۲۰۰۸)
    • رویای نوجوانی (۲۰۱۰)
    • منشور (۲۰۱۳)
    • گواه (۲۰۱۷)

    ریمیکس

    • بیداری در وگاس (۲۰۰۹)

    فیلم‌شناسی

    تلویزیون

    سال عنوان نقش
    ۲۰۰۸ جوان و بی‌قرار خودش
    آتش زن خودش
    ۲۰۱۰ امریکن آیدل داور مهمان
    ایکس فاکتور داور مهمان
    خیابان کنجد خودش
    سیمپسون‌ها خودش
    ۲۰۱۱ آشنایی با مادر هانی
    ۲۰۱۱ استعدادهای درخشان آمریکا داور مهمان

    فیلم‌ها

    • اسمورف‌ها (۲۰۱۱)
    • کیتی پری: بخشی از من (۲۰۱۲)
    • اسمورف‌ها ۲ (۲۰۱۳)
    • برند: دومین بازگشت (۲۰۱۵)
    • کیتی پری:تور جهانی منشوری (۲۰۱۵)
    • جرمی اسکات: طراح مردم (۲۰۱۵)
    • زولندر ۲ (۲۰۱۶)

براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد.

download (1)

سايت مجله تايم در عرصه هاي زير فعاليت مي کند و داراي پست هايي ديدني در اين عناوين است : بيوگرافي ، بيوگرافي هنرمندان ، بيوگرافي بازيگران ، بيوگرافي ورزشکاران ، بيوگرافي فوتباليست ها ، هنرمندان ، ورزش ، تيزر فيلم ، انيميشن ، کليپ ، سينما ، موسيقي ، آنونس ، آشپزي ، دانلود ، سلامت ، بازي ، بازي هاي رايانه اي ، خواننده ها ، اس ام اس ، گالري عکس ، گل و گياه ، آموزش ، تکنولوژي ، خودرو ، ماشين ، مشخصات خودرو ، بيوگرافي هنرمندان ، مجله اينترنتي تايم و...

برچسب ها: بیوگرافی,کیتی,پری,همراه,با,عکس,بیوگرافی ، مجله ، مجله اینترنتی ، مجله تایم ، بیوگرافی بازیگران ، مجله سلامت ، مجله ورزشی ، مجله تایم ، تایم ، تیزر فیلم ، بازی ، سینما ، مشخصات خودرو,
[ شنبه 20 مرداد 1397 ] [ 20:32 ] [ کاووسی فر ]
[ ]

اهميت تمرينات مقدماتي يا گرم کردن بدن و تمرينات پاياني يا سرد کردن بدن در بدنسازي و فعاليت هاي ورزشي سنگين

اهميت تمرينات مقدماتي يا گرم کردن بدن و تمرينات پاياني يا سرد کردن بدن در بدنسازي و فعاليت هاي ورزشي سنگين

اهميت تمرينات مقدماتي يا گرم کردن بدن و تمرينات پاياني يا سرد کردن بدن در بدنسازي و فعاليت هاي ورزشي سنگين

اهداف اصلي اين کار افزايش دماي عمومي بدن و عضلات عميق است تا قدرت کشاني در بافت هاي کلاژني بالا رفته و امکان انعطاف پذيري بيشتري را به بدن بدهد.

تمرينات مقدماتي يا گرم کردن
از گرم کردن جهت پيشگيري از آسيب هاي ورزشي استفاده مي شود، گرچه اطلاعات محدودي جهت اثبات اين امر وجود دارد اما عقيده بر اين است که گرم کردن بدن از بروز ضرب ديدگي ها و پارگي تارهاي عضلاني از محل اتصال تاندوني آنها پيشگيري نموده يا از ميزان اين آسيب ها مي کاهد:
بيش از همه، عضلات مخالف دچار پارگي مي شوند. عدم توانائي اين عضلات در شل شدن سريع، به اضافه قوه انقباضي عظيم عضلات موافق که به اندازه? حرکت قسمت متحرک افزوده مي شوند، عضلات مخالف را در معرض ضرب ديدگي شديد و ناگهاني قرار مي دهند که در نتيجه مي توانند باعث پارگي خود تارهاي عضلاني و نيز پارگي از محل اتصال تاندوني آنها بشود، فرآيند گرم کردن صحيح بدن مي تواند از سختي و دردناک شدن عضله جلوگيري کرده و يا ميزان آن را کاهش دهد.
? اهداف فيزيولوژيک گرم کردن بدن
اهداف اصلي اين کار افزايش دماي عمومي بدن و عضلات عمقيق است تا قدرت کشاني در بافت هاي کلاژني بالا رفته و امکان انعطاف پذيري بيشتري را به بدن بدهد. با اين کار احتمال پارگي هاي عضلاني و پيچ خوردگي هاي رباطي کاهش يافته و به پيشگيري از دردهاي عضلاني نيز کمک خواهد شد. هنگامي که دماي سلول ها افزايش يابد همگام با آن در فرآيندهاي متابوليکي داخل سلول ها نيز ازدياد سرعت متقابل روي خواهد داد، زيرا اينگونه فرآيندها وابسته به حرارت و دماي سلولي مي باشند.
در برابر يک درجه افزايش دماي داخلي، تقريباً معادل ??% ازدياد سرعت متابوليسم ايجاد مي شود. در دماهاي بالاتر آزاد شدن اکسيژن از هموگلوبين و ميوگلوبين ها با سرعت و ميزان بيشتري ميسر شده و ميزان جريان خون بالا مي رود و چسبندگي عضلاني کاهش مي يابد که اين پديده باعث بهبود اکسيژن رساني در خلال فعاليت خواهد شد. سرعت انتقال تکانه هاي عصبي نيز افزايش مي يابد. به کارگيري دستجات عضلاني قبل از به کارگيري آنها در فعاليت هاي قدرتي به بهبود عملکرد شخص منجر خواهد شد.
اگر در يک واحد حرکتي ابتدا بار کاري نسبتاً بالائي اعمال شده و سپس فعاليت اصلي به عضله تحميل شود، احتمالاً انگيزش بيشتري حاصل خواهد شد که در مجموع نتيجه آن، افزايش ظرفيت فعاليت بدني در شخص ورزشکار است.
براي اينکه فرآيند گرم کردن، بدن را به حالت آماده دربياورد حداقل پانزده تا سي دقيقه وقت لازم است که در اين مدت دماي بدن افزايش مي يابد و تغييرات ذيل در فيزيولوژي بدن ايجاد مي شود: افزايش دسترسي عضلات به شبکه هاي مويرگي به منظور آمادگي براي فعاليت بيشتر و فراهم نمودن قند خون و آدرنالين موردنياز. مدت زمان لازم براي اينکه بدن به طور رضايت بخشي گرم شود برحسب وضعيت فرد متغير است و با بالا رفتن سن افزايش مي يابد.
فرآيند گرم کردن برحسب نوع رقابت نيز فرق مي کند. به ورزشکاران توصيه مي شود که در چارچوب فعاليت هائي خود را گرم کنند که شباهت به مسابقه داشته و قرار است آنها در آن رقابت نمايند. بنابراين شخصي که دونده? دو سرعت است بايد مقداري به صورت آهسته بدود، چند بار استارت زده و باالأخره بعضي از نرمش هاي کششي و تمرينات عمومي بدن را اجراء کند.
بازيکن بينس بال ابتدا بايد نرمش هاي عموم يبدن را انجام دهد، چند بار چوب بيس بال را در هوا حرکت داده و پرتاب هاي مقدماتي را اجراء نمايد و در اين ضمن متناوباً حرکات کششي را نيز انجام دهدبه نظر مي رسد به کارگيري اصل اضافه بار و حرکات تقليدي براي آن دسته از مسابقاتي که نياز به هماهنگي عصبي - عضلاني دارند بسيار حائزاهميت باشد. در روزهائي که هوا سرد است مدت زمان فرآيند گرم کردن بدن بايد افزايش بيابد و هنگام انجام فعاليت ها لباس گرم پوشيده شود. حرکات کششي در مراحل گرم کردن و سرد کردن از اهميت خاصي برخوردار است.? فرآيند گرم کردن بدن
عموماً اين فرآيند به دو دسته تقسيم مي شود:
?) گرم کردن عمومي يا گرم کردني که به رشته? ورزشي ارتباط ندارد. اين دسته شامل فعاليت هائي هستند که باعث گرم شدن عمومي بدن مي شوند. بدون کوچکترين ارتباطي به مهارت هائي که در رشته? مربوطه لازم الاجراء است.
?) گرم کردن اختصاصي يا مرتبط با رشته ورزشي که تقليدي است، يعني همان مهارت ها و يا مشابه همان مهارت هائي هستند که در مسابقه بايد انجام شوند (مانند: پرتاب وسيله، ضربه زدن با راکت يا چوب و مرور فنون رشته? ورزشي خاص).
گرم کردن عمومي: شيوه هاي اين فرآيند بايد شامل دويدن به صورت آهسته يا دوي راحت و تمرينات عمومي و کششي باشد. اين مراحل بايد بدن را براي فعاليت آماده ساخته و آن را نرم و روان کند. اين فعاليت ها بايد از شدت عمل کافي و مدت زمان مناسب برخوردار باشند تا دماي بافت هاي عمقي بدون ايجاد خستگي افزايش بيابد، هنگامي که ورزشکار عرق کرد، دماي داخلي بدن به حد مطلوب رسيده است.
طبيعت گرم شدن بدن متغير بوده و تا حدودي به ماهيت فعاليت وابسته است. برخي از اين فعاليت ها براي کليه رشته هاي ورزشي مناسب بوده و بايد با کنار ساير فعاليت هائي که براي رشته هاي ورزشي تخصصي طراحي شده اند، انجام شوند.
گرم کردن اختصاصي: پس از اتمام شيوه هاي عمومي گرم کردن بدن، ورزشکار بايد به آن دسته از تمريناتي که مختص مسابقات با فعاليت هاي اوست بپردازد. افراد بايد با سرعت متوسط کار را شروع کرده و سپس هنگامي که متوجه ازدياد دماي بدن و افزايش فعاليت قلب و عروق شدند به شدت عمل خود بيافزايند. اثرات فرآيند گرم شدن بدن ممکن است تا مدت چهل و پنج دقيقه نيز ادامه يابد. ولي هر چه قدر که دوره? گرم کردن به فعاليت اصلي نزديکتر باشد. اثرات مثبت آن بر روي فعاليت فوق بيشترين بهره را از فرآيند گرم کردن خواهد برد. نبايد بين اتمام اين فرآيند و شروع فعاليت اصلي بيش از پانزده دقيقه فاصله بيافتد.
 تمرينات پاياني يا سرد کردن
چنين مرسوم است که ورزشکارها و ساير افرادي که درگير تمرينات بدني منظم مي شوند، به سرد کردن بدن خود دست مي زنند. به اين معني که پس از جلسات رقابت و تمرين به انجام تمرينات نرم و سبک مي پردازند. حداقل دو دليل عمده جهت اين قبيل تمرينات در دست است.
?) سطح اسيد لاکتيک عضله و خون، هنگام برگشت به حال اوليه فعال نسبت به برگشت به حال اوليه غيرفعال سريع تر کاهش پيدا مي کنند. لذا سرد کردن بدن، سبب کاهش اسيدلاکتيک و برگشت به حال اوليه? سريع تري پس از خستگي بدني مي شود.
?) فعاليت سبک و سنگين سبب ادامه? تلمبه عضلاني حاصل از انقباضات شده لذا تجمع خون در اندام ها به ويژه پاها جلوگيري مي کنند. تلمبه عضلاني يا عمل مکشي که توسط انقباض و انبساط متناوب عضلات فعال ايجاد مي شوند به بازگشت وريدي کمک مي کند. جلوگيري از تجمع خون نه فقط امکان کوفتگي تأخيري عضلات را کاهش مي دهد، بلکه ضعف و سرگيجه را نيز کاهش مي دهد.
در مورد سرد کردن بدن در حال حاضر مراحل ويژه يا فعاليت هائي در دسترس نيست، هر چند مي توان توصيه نمود که فعاليت هاي اصلي بايد بلافاصله پس از جلسات تمرين يا مسابقه دنبال شوند، به عنوان مثال مي توان پس از دوهاي سنگين و شديد به انجام دوي سبک يا راه رفتن و پس از يک مسابقه فشرده? بسکتبال، به اجراء شوت آزاد يا شوت از نقاط مختلف زمين پرداخت. پس از اين، به انجام پاره اي از نرمش ها و سپس تمرينات کششي اقدام نمود. فعاليت اصلي و تمرينات کششي مي بايست به عنوان مهمترين مراحل سرد کردن بدن مورد توجه قرار گيرند.

 

 

برچسب ها: اهمیت,تمرینات,مقدماتی,یا,گرم,کردن,بدن,و,تمرینات,پایانی,یا,سرد,کردن,بدن,در,بدنسازی,و,فعالیت,های,ورزشی,سنگین,
[ جمعه 12 مهر 1398 ] [ 13:36 ] [ کاووسی فر ]
[ ]
صفحه قبل 1 صفحه بعد