سيستم تمرين FST-7 در بدنسازي چيست / سيستم هني رمبد

سيستم تمرين FST-7 در بدنسازي چيست / سيستم هني رمبد

پايه اصلي تمرين براساس کش آمدن فيشيا و رشد عضلات براساس شوک و کشش مي باشد.

سيستم تمرين FST-7 در بدنسازي چيست / سيستم هني رمبد

پايه اصلي تمرين براساس کش آمدن فاشيا(تور سفت و سخت محکمي که از جنس فيبروپلاست و کلاژن است که عضلات را محاصره کرده و مانع رشد عضلات ميشود) و رشد عضلات براساس شوک و کشش ميباشد و عدد ? در انتهاي FST به معناي ? ست تمرين يک گروه عضلاني در انتهاي برنامه است، شما نميتوانيد اين برنامه تمرين را هميشه براي يک گروه عضلاني انجام دهيد و حداکثر مدت تمرين هر گروه عضلاني ? هفته مي‌باشد و پس از آن بايد به گروه عضلاني بعدي رفته و آن را با اين سيستم، تمرين دهيد. اين سيستم تمرين باعث رساندن افرادي مثل: جي کاتلر، فيل هيث و جرمي بونديا به قله موفقيت شده است.

FST-? به چه معناست؟
Fascia Stretch Training يعني تمرين کش آمدن فاشيا ، فاشيا توري نازک بر روي عضلات است و باعث نگهداري عضلات ميگردد و جنس آن از فيبروپلاست و کلاژن ميباشد. فاشيا در حالت عادي مانع از رشد بيش از حد عضلات ميگردد و در اين سيستم تمرين با شوک دادن به عضلات و رساندن ميزان زيادي از خون و انجام کشش(فيگور) پس از هر ست باعث پاره شدن فاشيا ميگردد و پس از تمرين شما تا روز آينده که مجددا تمرين کنيد در فاز عضله سازي هستيد.

پيش نياز هاي سيستم تمرين FST-? چيست؟
اين سيستم تمرين بدليل اينکه در سطح پيشرفته است نيازمند: تغذيه، خواب و مکمل مناسب ميباشد.

تغذيه: کليدي ترين نقش در اين سيستم تمرين را اجرا ميکند، شما هر ?:?? الي ? ساعت بايد يک وعده غذايي ميل کنيد تا هميشه به عضلاتتان سوخت کافي رسيده تا بيشترين رشد را داشته باشيد رژيم غذايي بسيار قوي و غني از پروتئين و انواع کربوهيدرات پايه اين سيستم تمرين است.

خواب کافي: اگر شما شخصي هستيد که زندگيتان را وقف بدنسازي کرده ايد و تنها شغلتان بدنسازي است بايد بهتون تبريک بگوييم اين برنامه مناسب شماست تا در کمترين زمان ممکن به بيشترين رشد عضلاني برسيد اگر خواب و استراحت کافي داريد شما ميتوانيد اين برنامه تمرين را ? بار در هفته انجام دهيد اما اگر غير از اين است بهتره که فقط يکبار در هفته انجام دهيد.

مکمل: قبل از تمرين براي بيشترين فشار ميتوانيد از پمپ استفاده کنيد و در حين تمرين از BCAA و گلوتامين استفاده کنيد و پس از تمرين وي ايزوله و کربوهيدرات زود جذب مکمل هاي مفيدي براي شما هستند.


هميشه به ياد داشته باشيد در اين برنامه تمرين نوشيدن آب بيشتر از مکمل اهميت دارد.


سيستم تمرين FST-? بدرد چه افرادي ميخورد؟
اين سيستم تمرين براي تمامي افراد مناسب است اما توصيه مي گردد قبل از شروع تمرين حتما آموزش هاي تمرين را مشاهده و صحبت هاي هني رامبد را گوش فرا دهيد تا از هرگونه مصدوميت جلوگيري کنيد.

حرکات رايج در FST 7
هني رامبد مي گويد ترجيح مي دهد در اين روش براي حرکت آخر ازحرکات تک مفصلي يا دستگاه استفاده کند. علت اين است که انجام حرکات چند مفصلي علاوه بر اينکه حفظ تعادل دراين حرکات دشوار است همچنين عضلات ديگر وجانبي هم خسته مي شوند. البته اگه يک بدنساز پيشرفته و با حجم و قدرت عضلاني مورد قبول هستيد مي توانيد براي حرکت آخر از حرکات چند مفصلي هم استفاده کنيد.

به اين برنامه جلوبازو نگاه کنيد:

جلو بازو دمبل متناوب: ?-??-??
جلو بازو دستگاه: ?? *?
جلوبازو هالتر ايستاده: ?? * ?

همان طور که مي بينيد حرکت آخر مربوط به اين عضله ? ست است که هر ست ?? تکرار است. بايد در تمام اين ? ست از يک وزنه استفاده کرد البته مي توان در ست هاي بالا اگر نتوانسيتم به ??تکرار برسيم وزنه رو کاهش داد اما بايد يادمان باشد که به هيچ وجه نبايداز وزنه هاي خيلي سبک استفاده کرد.
رامبد مي گويد که حرکت ? ستي مي تواند حداکثر مقدار خون را راهي عضلات کند و همچنين باعث کشش FASCIA شود که موجب مي شود تا فضاي لازم براي رشد عضلات به وجود آيد. بيشتر از اون شما رو تمرين زده مي کند و کمتر از اون ممکن است جواب ندهد.

منظور از FASICA STRECTH کشش روکش نازک بافت هاي ارتباطي عضلات است که هم با حرکت ? ستي به وجود مي آيد و هم با کشش عضلات بين ست ها. مثلا بعد از حرکات جلو بازو بازوها رو صاف جلوي بدن آويزان کنيد و دست ها رو رو به پشت نگه داريد و ?? ثانيه به اين کار ادامه دهيد.
يا بعد از حرکت بارفيکس ?? ثانيه خودتون رو از ميله آويزون کنيد.


در اين روش شما بايد اول حرکات سنگين و چند مفصلي رو اجرا کنيد و بعد سراغ حرکت ? ستي و تک مفصلي برويد.

بين هر ست ?? تا ?? ثانيه استراحت کنيد نه بيشتر و نه کمتر در بين ست ها حرکات کششي انجام دهيد.


سبک تمرين نکنيد!

تصورتون اين نباشد که چون قراره ? ست ?? تکراري بزنيد بايد سبک بزنيد. البته نبايد سنگين هم تمرين کنيد اما وزنه ها حداقل ?? تا ?? درصد حداکثر قدرت شما باشند. مثلا اگه شما قبلا حرکت جلوبازو هالتر رو سه ست ?? هايي انجام مي دادين و ميتونستيد با وزنه ي ?? کيلويي اين حرکت رو انجام دهيد در FST 7 از وزنه ي ?? کيلويي استفاده کنيد.

تقلب نکنيد!

دامنه هاي ناقص در اين روش توصيه نميشه مگر براي يک يا دو تکرار آخر.

تمرين زده نشويد!

مواردي مثل سوء تغذيه، کسري خواب و کم آب خوردن قلب تمرين و در حين تمرين باعث تمرين زدگي مي شود. توجه کنيد چون اين يک روش سنگين براي عضلات است اگر تغذيه خوب نداشته باشيد حتما نتيجه معکوس ميگيريد. تغذيه بعد از تمرين بسيار حياتي است اگر نميتونيد يک وعده ي غذاي خوب بعد از تمرين بخوريد حداقل بايک نوشيدني پروتئيني اين موضوع رو جبران کنيد.

ريکاوري !

مصرف ويتامين C و bcaa رو بعد از تمرين به شما توصيه مي کنم. ويتامين C خيلي زودجذب ميشه و به ريکاوري بدن کمک مي کند. متاسفانه خيلي از بدنسازان فقط به ويتامين هاي گروه B اهميت ميدن و از بعضي ويتامين ها غافل ميشن. اگه از قرص هاي ويتامين استفاده نمي کنيد مصرف آب پرتغال تازه يا مصرف ليمو ترش بعد از تمرين و با شکم خالي از مي تواند مفيد باشد.

 

 

برچسب ها: سیستم,تمرین,FST-7,در,بدنسازی,چیست,/,سیستم,هنی,رمبد,
[ جمعه 12 مهر 1398 ] [ 13:15 ] [ کاووسی فر ]
[ ]

تکنيک هاي سئو سايت براي موتورهاي جستجو

تکنیک های سئو سایت برای موتورهای جستجو در طراحی وب سایت

سئو سایت برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است که کلمات معادلی چون SEO یا بهینه سازی سایت برای موتور جستجو دارد که همگی آنها به یک معنی می باشند و می توان آن را در طراحی سایت بصورت زیر تعریف نمود:

دوستای عزیزم سئو (بهينه‌سازي سایت برای موتور جستجو) به معناي فريب و يا دستکاري موتور‌هاي جستجو با روش‌هاي غير اخلاقي نيست. درواقع آن‌ها براي کمک کردن به بهبود رويت و ارتباط وب سايت‌ها در نتايج جستجوي طبيعي با هدف رسيدن به رتبه‌بندي بالا، ايجاد شده‌اند.

 

سئو سایت برای موتورهای جستجو در طراحی وب سایت

 

سئو را مي‌توان مجموعه‌اي از روش‌ها براي تغيير استراتژيک وب سايت‌ها دانست. اين فرآيند به بيان مهمترين عوامل مرتبط صفحه و افزايش اهميت آن در صفحه نتايج جستجو، مي‌پردازد.

شروع سئو

در اوايل سال 1990 اولين موتور‌هاي جستجو کار خود را آغاز کردند بعضي از محبوب‌ترين آن‌ها Infoseek،Alta Vista و Yahoo بودند.در آن زمان مردم موتورهاي جستجو را به ديد يک ليست فهرست شده نگاه مي‌کردند که همانند صفحه زرد، سئو اوليه بر اساس حروف الفبا انجام مي‌شد. در اين ليست صفحاتي همچون AAA در بالاي اين ليست وجود داشتند.

با رشد مداوم اينترنت موتورهاي جستجوي جديد‌تري ظاهر مي‌شدند که از الگوريتم‌هاي رتبه‌بندي پيچيده‌تري استفاده مي‌کردند. اين الگوريتم‌ها با معيار تعداد دفعاتي که يک کلمه کليدي يا يک عبارت در يک صفحه استفاده شده تقسيم بر تعداد کل کلمات صفحه و برچسب‌هاي شبيه key-words براي فهم محتويات وب سايت‌ها استفاده مي‌کردند. به دنبال اين رشد سئو براي بيشتر ديده شدن سايت‌ها فعاليت خود را شروع کرد. با توسعه رتبه‌بندي صفحات توسط موتور‌هاي جستجو، مهندسين سئو  برای سایت های اعم از طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت رستوران، طراحی سایت گردشگری، طراحی سایت شرکتی و بسیاری موارد دیگر به دنبال پيدا کردن راه‌هايي جهت تاثيرپذيري در رتبه بندي اين موتورها چه با استفاده از روش‌هاي اخلاقي و چه غير اخلاقي روي آوردند..

اهداف سئو 

هدف سئو کمک به وب سايت‌ها در بدست آوردن محل بالا در نتايج جستجوي طبيعي و افزايش ارتباط بين صفحات و کلمات کليدي وارد شده توسط کاربران است. نمايش دادن بيشترين صفحات مرتبط با پرس‌و‌جوي جستجوي وارد شده داراي مزاياي زيادي هم براي کاربر و هم براي موتور جستجو است که در آن کاربر بيشترين نتايج مرتبط جستجو شده را پيدا مي‌کند و موتور جستجو قابل اعتماد مي‌شود چرا که الگوريتم آن بيشترين صفحات مرتبط را نشان مي‌دهد.

بسته به اينکه چگونه کلمات کليدي رقابتي در بهينه سازي و سئو مورد استفاده قرار مي‌گيرند، سئو هفته‌ها يا ماه‌ها طول مي‌کشد تا به نتيجه برسد. اگر چه ممکن است نتايج بهينه‌سازي جستجو به سرعت ديده نشود ولي در دراز مدت مزاياي سئو باعث افزايش رتبه‌بندي سايت و افزايش بازديدکنندگان است. براي وب سايت‌ها خيلي مهم است که در صفحه اول نتايج جستجو گوگل به خصوص جزو سه تا نتيجه طبيعي اول که 58.4 درصد کليک‌ها را شامل مي‌شود، قرار گيرند.

بطور کلی اهداف سئو را می توان بصورت زیر تقسیم بندی کرد:

  • در بازدید وب سایت تاثیر بسزایی دارد.
  • باعث ایجاد برند می شود.
  • باعث افزایش ترافیک سایت خواهد شد.
  • باعث شده وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شد.
  • باعث افزایش فروش محصولات خواهد شد.
  • بهترین ابزار برای تبلیغات است.

سئو درون صفحه یا On Page SEO

سئو درون صفحه به کنترل مستقيم کدها و يا محتويات وب سايت شما اعم از متن، تصوير، پيوند و ... مرتبط مي‌شود؛ به طور کلي هر چيزي که در سايت خود بارگذاري مي‌کنيد مربوط به SEO On Page مي‌شود. اين روش پايه تمام تلاش‌هاي بهينه‌سازي است زيرا جايي است که شما بيشترين کنترل را روي آن داريد. هر گونه تغييري را که شما در محتويات سايت خود ايجاد مي‌نماييد در نتايج جستجو تاثير گذار خواهد بود بنابراين خيلي مهم است که روش SEO On Page بدرستي قبل از روش SEO Off Page انجام شود.

سئو بیرون صفحه یا Off Page SEO

بر خلاف روش SEO On Page که توسعه وب سايت با کنترل مستقيم بالايي انجام مي‌شد، روش بهينه سازی بیرون صفحه شامل تمام ارتقاهايي است که در خارج از وب سايت شما انجام مي‌شود اين شامل تمام چيزهايي است که مي‌تواند در بدست آوردن رتبه‌بندي بالاي سايت شما کمک کند. SEO Off Page در درجه اول در بدست آوردن پيوندهايي که از سايت‌هاي ديگر به سايت شما اشاره مي‌کنند متمرکز مي‌شود سپس با استفاده از روش‌هايي که در خارج از وب سايت انجام مي‌شود به بهينه‌سازي موتور جستجو مي‌پردازد.

SEO Off Page يک فرآيند نامحدود است که توسط مهندسين سئو در جهت بدست آوردن پيوند دهندگان، اداره مي‌شود.

سئو کلاه سفيد یا White Hat

 به مجموعه تکنيک‌ها، روش‌ها و استراتژي‌هاي که از قوانين و راهنمايي‌هاي موتورهاي جستجو تبعيت مي‌کنند، اشاره دارد. که اين به معني فريب يا دستکاري موتور‌هاي جستجو و يا کاربران به هيچ وجه نيست. اين همچنين به سئو اخلاقي نيز ياد مي‌شود.

سئو کلاه سیاه یا Black Hat

به مجموعه‌اي از دستورات دارد که به منظور فريب، بازي و دستکاري الگوريتم‌هاي موتورهاي جستجو با هدف بدست آوردن رتبه‌بندي بالا، بکار مي‌رود. اين مهم است که بدانيد اين‌ روش‌ها غير اخلاقي بوده و توسط هيچ موتور جستجويي تاييد نمي‌شود و بکارگيري اين روش‌ها خطر خارج شدن از فهرست پايگاه داده را براي هميشه در بر دارد.

انجام تاکتيک‌هاي سئو کلاه سياه ممکن است که باعث افزايش رشد ناگهاني در نتايج جستجو شود ولي مي‌تواند منجر به پرداخت جريمه و يا حذف کامل از فهرست پايگاه داده موتور جستجو شود.

استراتژهای سئو وب سایت بصورت زیر:

  • بهبود ساختار سایت
  • استراتژی کلمات کلیدی
  • استراتژی URL
  • بهینه سازی کد
  • پردازش کردن متن
  • بهینه سازی لینک های ورودی
  • استراتژی نام دامنه و هاست

مهمترین معیارها برای بهینه سازی موتور جستجوعبارتند از:

  • اضافه کردن Allow یا DisAllow به نقشه سایت
  • اضافه کردن URL به نقشه سایت
  • اضافه کردن نقشه سایت به robots.txt
  • استفاده از ابزارهای آنالیز جهت crawl

تکنیک هایی که برای بهینه سازی و سئو سایت عنوان شده است عبارتند از:

  • افزایش لینک های خارجی
  • تغییر اسم فایل ها
  • لینک یک طرفه
  • کلمات کلیدی
  • استفاده از Meta Tag
  • استفاده صحیح از عنوان
  • استفاده از robots.txt
  • بهینه سازی محتوا

منبع: شرکت سانا پرداز نارین

 

برچسب ها: تکنیک,های,سئو,سایت,برای,موتورهای,جستجو,,
[ يکشنبه 31 شهريور 1398 ] [ 10:07 ] [ کاووسی فر ]
[ ]

SEO يا بهينه سازي سايت

تکنیک های سئو سایت برای موتورهای جستجو در طراحی وب سایت

سئو سایت برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است که کلمات معادلی چون SEO یا بهینه سازی سایت برای موتور جستجو دارد که همگی آنها به یک معنی می باشند و می توان آن را در طراحی سایت بصورت زیر تعریف نمود:

دوستای عزیزم سئو (بهينه‌سازي سایت برای موتور جستجو) به معناي فريب و يا دستکاري موتور‌هاي جستجو با روش‌هاي غير اخلاقي نيست. درواقع آن‌ها براي کمک کردن به بهبود رويت و ارتباط وب سايت‌ها در نتايج جستجوي طبيعي با هدف رسيدن به رتبه‌بندي بالا، ايجاد شده‌اند.

 

سئو سایت برای موتورهای جستجو در طراحی وب سایت

 

سئو را مي‌توان مجموعه‌اي از روش‌ها براي تغيير استراتژيک وب سايت‌ها دانست. اين فرآيند به بيان مهمترين عوامل مرتبط صفحه و افزايش اهميت آن در صفحه نتايج جستجو، مي‌پردازد.

شروع سئو

در اوايل سال 1990 اولين موتور‌هاي جستجو کار خود را آغاز کردند بعضي از محبوب‌ترين آن‌ها Infoseek،Alta Vista و Yahoo بودند.در آن زمان مردم موتورهاي جستجو را به ديد يک ليست فهرست شده نگاه مي‌کردند که همانند صفحه زرد، سئو اوليه بر اساس حروف الفبا انجام مي‌شد. در اين ليست صفحاتي همچون AAA در بالاي اين ليست وجود داشتند.

با رشد مداوم اينترنت موتورهاي جستجوي جديد‌تري ظاهر مي‌شدند که از الگوريتم‌هاي رتبه‌بندي پيچيده‌تري استفاده مي‌کردند. اين الگوريتم‌ها با معيار تعداد دفعاتي که يک کلمه کليدي يا يک عبارت در يک صفحه استفاده شده تقسيم بر تعداد کل کلمات صفحه و برچسب‌هاي شبيه key-words براي فهم محتويات وب سايت‌ها استفاده مي‌کردند. به دنبال اين رشد سئو براي بيشتر ديده شدن سايت‌ها فعاليت خود را شروع کرد. با توسعه رتبه‌بندي صفحات توسط موتور‌هاي جستجو، مهندسين سئو  برای سایت های اعم از طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت رستوران، طراحی سایت گردشگری، طراحی سایت شرکتی و بسیاری موارد دیگر به دنبال پيدا کردن راه‌هايي جهت تاثيرپذيري در رتبه بندي اين موتورها چه با استفاده از روش‌هاي اخلاقي و چه غير اخلاقي روي آوردند..

اهداف سئو 

هدف سئو کمک به وب سايت‌ها در بدست آوردن محل بالا در نتايج جستجوي طبيعي و افزايش ارتباط بين صفحات و کلمات کليدي وارد شده توسط کاربران است. نمايش دادن بيشترين صفحات مرتبط با پرس‌و‌جوي جستجوي وارد شده داراي مزاياي زيادي هم براي کاربر و هم براي موتور جستجو است که در آن کاربر بيشترين نتايج مرتبط جستجو شده را پيدا مي‌کند و موتور جستجو قابل اعتماد مي‌شود چرا که الگوريتم آن بيشترين صفحات مرتبط را نشان مي‌دهد.

بسته به اينکه چگونه کلمات کليدي رقابتي در بهينه سازي و سئو مورد استفاده قرار مي‌گيرند، سئو هفته‌ها يا ماه‌ها طول مي‌کشد تا به نتيجه برسد. اگر چه ممکن است نتايج بهينه‌سازي جستجو به سرعت ديده نشود ولي در دراز مدت مزاياي سئو باعث افزايش رتبه‌بندي سايت و افزايش بازديدکنندگان است. براي وب سايت‌ها خيلي مهم است که در صفحه اول نتايج جستجو گوگل به خصوص جزو سه تا نتيجه طبيعي اول که 58.4 درصد کليک‌ها را شامل مي‌شود، قرار گيرند.

بطور کلی اهداف سئو را می توان بصورت زیر تقسیم بندی کرد:

  • در بازدید وب سایت تاثیر بسزایی دارد.
  • باعث ایجاد برند می شود.
  • باعث افزایش ترافیک سایت خواهد شد.
  • باعث شده وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شد.
  • باعث افزایش فروش محصولات خواهد شد.
  • بهترین ابزار برای تبلیغات است.

سئو درون صفحه یا On Page SEO

سئو درون صفحه به کنترل مستقيم کدها و يا محتويات وب سايت شما اعم از متن، تصوير، پيوند و ... مرتبط مي‌شود؛ به طور کلي هر چيزي که در سايت خود بارگذاري مي‌کنيد مربوط به SEO On Page مي‌شود. اين روش پايه تمام تلاش‌هاي بهينه‌سازي است زيرا جايي است که شما بيشترين کنترل را روي آن داريد. هر گونه تغييري را که شما در محتويات سايت خود ايجاد مي‌نماييد در نتايج جستجو تاثير گذار خواهد بود بنابراين خيلي مهم است که روش SEO On Page بدرستي قبل از روش SEO Off Page انجام شود.

سئو بیرون صفحه یا Off Page SEO

بر خلاف روش SEO On Page که توسعه وب سايت با کنترل مستقيم بالايي انجام مي‌شد، روش بهينه سازی بیرون صفحه شامل تمام ارتقاهايي است که در خارج از وب سايت شما انجام مي‌شود اين شامل تمام چيزهايي است که مي‌تواند در بدست آوردن رتبه‌بندي بالاي سايت شما کمک کند. SEO Off Page در درجه اول در بدست آوردن پيوندهايي که از سايت‌هاي ديگر به سايت شما اشاره مي‌کنند متمرکز مي‌شود سپس با استفاده از روش‌هايي که در خارج از وب سايت انجام مي‌شود به بهينه‌سازي موتور جستجو مي‌پردازد.

SEO Off Page يک فرآيند نامحدود است که توسط مهندسين سئو در جهت بدست آوردن پيوند دهندگان، اداره مي‌شود.

سئو کلاه سفيد یا White Hat

 به مجموعه تکنيک‌ها، روش‌ها و استراتژي‌هاي که از قوانين و راهنمايي‌هاي موتورهاي جستجو تبعيت مي‌کنند، اشاره دارد. که اين به معني فريب يا دستکاري موتور‌هاي جستجو و يا کاربران به هيچ وجه نيست. اين همچنين به سئو اخلاقي نيز ياد مي‌شود.

سئو کلاه سیاه یا Black Hat

به مجموعه‌اي از دستورات دارد که به منظور فريب، بازي و دستکاري الگوريتم‌هاي موتورهاي جستجو با هدف بدست آوردن رتبه‌بندي بالا، بکار مي‌رود. اين مهم است که بدانيد اين‌ روش‌ها غير اخلاقي بوده و توسط هيچ موتور جستجويي تاييد نمي‌شود و بکارگيري اين روش‌ها خطر خارج شدن از فهرست پايگاه داده را براي هميشه در بر دارد.

انجام تاکتيک‌هاي سئو کلاه سياه ممکن است که باعث افزايش رشد ناگهاني در نتايج جستجو شود ولي مي‌تواند منجر به پرداخت جريمه و يا حذف کامل از فهرست پايگاه داده موتور جستجو شود.

استراتژهای سئو وب سایت بصورت زیر:

  • بهبود ساختار سایت
  • استراتژی کلمات کلیدی
  • استراتژی URL
  • بهینه سازی کد
  • پردازش کردن متن
  • بهینه سازی لینک های ورودی
  • استراتژی نام دامنه و هاست

مهمترین معیارها برای بهینه سازی موتور جستجوعبارتند از:

  • اضافه کردن Allow یا DisAllow به نقشه سایت
  • اضافه کردن URL به نقشه سایت
  • اضافه کردن نقشه سایت به robots.txt
  • استفاده از ابزارهای آنالیز جهت crawl

تکنیک هایی که برای بهینه سازی و سئو سایت عنوان شده است عبارتند از:

  • افزایش لینک های خارجی
  • تغییر اسم فایل ها
  • لینک یک طرفه
  • کلمات کلیدی
  • استفاده از Meta Tag
  • استفاده صحیح از عنوان
  • استفاده از robots.txt
  • بهینه سازی محتوا

منبع: شرکت سانا پرداز نارین

 

برچسب ها: ,SEO,یا,بهینه,سازی,سایت,
[ يکشنبه 31 شهريور 1398 ] [ 9:35 ] [ کاووسی فر ]
[ ]

تکنيک هاي سئو سايت براي موتورهاي جستجو

تکنیک های سئو سایت برای موتورهای جستجو در طراحی وب سایت

سئو سایت برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است که کلمات معادلی چون SEO یا بهینه سازی سایت برای موتور جستجو دارد که همگی آنها به یک معنی می باشند و می توان آن را در طراحی سایت بصورت زیر تعریف نمود:

دوستای عزیزم سئو (بهينه‌سازي سایت برای موتور جستجو) به معناي فريب و يا دستکاري موتور‌هاي جستجو با روش‌هاي غير اخلاقي نيست. درواقع آن‌ها براي کمک کردن به بهبود رويت و ارتباط وب سايت‌ها در نتايج جستجوي طبيعي با هدف رسيدن به رتبه‌بندي بالا، ايجاد شده‌اند.

 

سئو سایت برای موتورهای جستجو در طراحی وب سایت

 

سئو را مي‌توان مجموعه‌اي از روش‌ها براي تغيير استراتژيک وب سايت‌ها دانست. اين فرآيند به بيان مهمترين عوامل مرتبط صفحه و افزايش اهميت آن در صفحه نتايج جستجو، مي‌پردازد.

شروع سئو

در اوايل سال 1990 اولين موتور‌هاي جستجو کار خود را آغاز کردند بعضي از محبوب‌ترين آن‌ها Infoseek،Alta Vista و Yahoo بودند.در آن زمان مردم موتورهاي جستجو را به ديد يک ليست فهرست شده نگاه مي‌کردند که همانند صفحه زرد، سئو اوليه بر اساس حروف الفبا انجام مي‌شد. در اين ليست صفحاتي همچون AAA در بالاي اين ليست وجود داشتند.

با رشد مداوم اينترنت موتورهاي جستجوي جديد‌تري ظاهر مي‌شدند که از الگوريتم‌هاي رتبه‌بندي پيچيده‌تري استفاده مي‌کردند. اين الگوريتم‌ها با معيار تعداد دفعاتي که يک کلمه کليدي يا يک عبارت در يک صفحه استفاده شده تقسيم بر تعداد کل کلمات صفحه و برچسب‌هاي شبيه key-words براي فهم محتويات وب سايت‌ها استفاده مي‌کردند. به دنبال اين رشد سئو براي بيشتر ديده شدن سايت‌ها فعاليت خود را شروع کرد. با توسعه رتبه‌بندي صفحات توسط موتور‌هاي جستجو، مهندسين سئو  برای سایت های اعم از طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت رستوران، طراحی سایت گردشگری، طراحی سایت شرکتی و بسیاری موارد دیگر به دنبال پيدا کردن راه‌هايي جهت تاثيرپذيري در رتبه بندي اين موتورها چه با استفاده از روش‌هاي اخلاقي و چه غير اخلاقي روي آوردند..

اهداف سئو 

هدف سئو کمک به وب سايت‌ها در بدست آوردن محل بالا در نتايج جستجوي طبيعي و افزايش ارتباط بين صفحات و کلمات کليدي وارد شده توسط کاربران است. نمايش دادن بيشترين صفحات مرتبط با پرس‌و‌جوي جستجوي وارد شده داراي مزاياي زيادي هم براي کاربر و هم براي موتور جستجو است که در آن کاربر بيشترين نتايج مرتبط جستجو شده را پيدا مي‌کند و موتور جستجو قابل اعتماد مي‌شود چرا که الگوريتم آن بيشترين صفحات مرتبط را نشان مي‌دهد.

بسته به اينکه چگونه کلمات کليدي رقابتي در بهينه سازي و سئو مورد استفاده قرار مي‌گيرند، سئو هفته‌ها يا ماه‌ها طول مي‌کشد تا به نتيجه برسد. اگر چه ممکن است نتايج بهينه‌سازي جستجو به سرعت ديده نشود ولي در دراز مدت مزاياي سئو باعث افزايش رتبه‌بندي سايت و افزايش بازديدکنندگان است. براي وب سايت‌ها خيلي مهم است که در صفحه اول نتايج جستجو گوگل به خصوص جزو سه تا نتيجه طبيعي اول که 58.4 درصد کليک‌ها را شامل مي‌شود، قرار گيرند.

بطور کلی اهداف سئو را می توان بصورت زیر تقسیم بندی کرد:

  • در بازدید وب سایت تاثیر بسزایی دارد.
  • باعث ایجاد برند می شود.
  • باعث افزایش ترافیک سایت خواهد شد.
  • باعث شده وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شد.
  • باعث افزایش فروش محصولات خواهد شد.
  • بهترین ابزار برای تبلیغات است.

سئو درون صفحه یا On Page SEO

سئو درون صفحه به کنترل مستقيم کدها و يا محتويات وب سايت شما اعم از متن، تصوير، پيوند و ... مرتبط مي‌شود؛ به طور کلي هر چيزي که در سايت خود بارگذاري مي‌کنيد مربوط به SEO On Page مي‌شود. اين روش پايه تمام تلاش‌هاي بهينه‌سازي است زيرا جايي است که شما بيشترين کنترل را روي آن داريد. هر گونه تغييري را که شما در محتويات سايت خود ايجاد مي‌نماييد در نتايج جستجو تاثير گذار خواهد بود بنابراين خيلي مهم است که روش SEO On Page بدرستي قبل از روش SEO Off Page انجام شود.

سئو بیرون صفحه یا Off Page SEO

بر خلاف روش SEO On Page که توسعه وب سايت با کنترل مستقيم بالايي انجام مي‌شد، روش بهينه سازی بیرون صفحه شامل تمام ارتقاهايي است که در خارج از وب سايت شما انجام مي‌شود اين شامل تمام چيزهايي است که مي‌تواند در بدست آوردن رتبه‌بندي بالاي سايت شما کمک کند. SEO Off Page در درجه اول در بدست آوردن پيوندهايي که از سايت‌هاي ديگر به سايت شما اشاره مي‌کنند متمرکز مي‌شود سپس با استفاده از روش‌هايي که در خارج از وب سايت انجام مي‌شود به بهينه‌سازي موتور جستجو مي‌پردازد.

SEO Off Page يک فرآيند نامحدود است که توسط مهندسين سئو در جهت بدست آوردن پيوند دهندگان، اداره مي‌شود.

سئو کلاه سفيد یا White Hat

 به مجموعه تکنيک‌ها، روش‌ها و استراتژي‌هاي که از قوانين و راهنمايي‌هاي موتورهاي جستجو تبعيت مي‌کنند، اشاره دارد. که اين به معني فريب يا دستکاري موتور‌هاي جستجو و يا کاربران به هيچ وجه نيست. اين همچنين به سئو اخلاقي نيز ياد مي‌شود.

سئو کلاه سیاه یا Black Hat

به مجموعه‌اي از دستورات دارد که به منظور فريب، بازي و دستکاري الگوريتم‌هاي موتورهاي جستجو با هدف بدست آوردن رتبه‌بندي بالا، بکار مي‌رود. اين مهم است که بدانيد اين‌ روش‌ها غير اخلاقي بوده و توسط هيچ موتور جستجويي تاييد نمي‌شود و بکارگيري اين روش‌ها خطر خارج شدن از فهرست پايگاه داده را براي هميشه در بر دارد.

انجام تاکتيک‌هاي سئو کلاه سياه ممکن است که باعث افزايش رشد ناگهاني در نتايج جستجو شود ولي مي‌تواند منجر به پرداخت جريمه و يا حذف کامل از فهرست پايگاه داده موتور جستجو شود.

استراتژهای سئو وب سایت بصورت زیر:

  • بهبود ساختار سایت
  • استراتژی کلمات کلیدی
  • استراتژی URL
  • بهینه سازی کد
  • پردازش کردن متن
  • بهینه سازی لینک های ورودی
  • استراتژی نام دامنه و هاست

مهمترین معیارها برای بهینه سازی موتور جستجوعبارتند از:

  • اضافه کردن Allow یا DisAllow به نقشه سایت
  • اضافه کردن URL به نقشه سایت
  • اضافه کردن نقشه سایت به robots.txt
  • استفاده از ابزارهای آنالیز جهت crawl

تکنیک هایی که برای بهینه سازی و سئو سایت عنوان شده است عبارتند از:

  • افزایش لینک های خارجی
  • تغییر اسم فایل ها
  • لینک یک طرفه
  • کلمات کلیدی
  • استفاده از Meta Tag
  • استفاده صحیح از عنوان
  • استفاده از robots.txt
  • بهینه سازی محتوا

منبع: شرکت سانا پرداز نارین

 

برچسب ها: تکنیک,های,سئو,سایت,برای,موتورهای,جستجو,,
[ يکشنبه 31 شهريور 1398 ] [ 9:17 ] [ کاووسی فر ]
[ ]

اشتباهاتی که قبل از رفع موهای زائد با استفاده از دستگاه لیزر دایود الکس

اشتباهاتی که قبل از رفع موهای زائد با استفاده از دستگاه لیزر دایود الکس باید از آن خودداری کنید

فرآیند رفع موهای زائد با استفاده از دستگاه‌ لیزر می‌تواند کاری بسیار سخت باشد. به صورت میانگین این درمان باید هر شش هفته یکبار برای رسیدن به نتیجه مناسب انجام شود. قبل از عمل می‌توان روی پوست ژل‌های بی حسی استفاده و سپس از دستگاه لیزر دایود الکس استفاده کرد. به صورت کلی بسیاری از افراد به چهار تا شش جلسه درمانی برای رسیدن به نتیجه مناسب خواهند داشت. رشد موهای زائد بعد از چند جلسه می‌تواند به صورت کامل متوقف شود اما برخی از افراد بعد از مدتی شاهد رشد مجدد آنها خواهند بود! چند ماه بعد نیز انگار به صورت کلی اصلا درمان انجام نشده و دوباره شاهد رشد کامل موهای زائد خواهید بود. باید گفت که بسیاری از افرادی که با این مشکل روبرو می‌شوند، اشتباهاتی را مرتکب شدند که روی فرآیند درمان موهای زائد تاثیرگذار بودند تا حدی که دوباره شاهد رشد مجدد موهای زائد هستند. البته فرآیند درمان لیزر قابل تکرار است و شما می‌توانید در سری دوم اینکار را بدون اشتباهات انجام دهید. در این مقاله به اشتباهاتی اشاره می‌کنیم که مرتکب شدن آنها می‌تواند روی درمان با استفاده از دستگاه لیزر تاثیرگذار باشند.

 

 

  1. شما قبل از درمان شیو نکردید: لیزر نور را به انرژی حرارتی تبدیل کرده که فولیکول مو را تحت تاثیر قرار داده و باعث نابود شدن آنها خواهد شد اما اگر موهای زائد بلند باشند، لیزر پوست شما را خواهد سوزاند. به همین خاطر است که شما صرفا به ریشه مو و فولیکول‌های آن برای درمان نیاز خواهید داشت. اصلاح کردن قبل از درمان به شدت پیشنهاد می‌شود. اگر قبل از درمان، از واکس استفاده کردید که باعث کنده شدن مو از ریشه می‌شود، بهتر است یک هفته صبر کنید تا مو فرصتی برای رشد داشته باشند تا همان مو بسیار کم برای درمان با استفاده از دستگاه لیزر مورد بهره برداری قرار گیرد. درمان کامل با استفاده از دستگاه لیزر چندین ماه به طول خواهد انجامید و شما می‌توانید در فاصله بین جلسات موهای زائد خود را شیو کنید.
  2. به فردی با تجربه مراجعه نکردید: این مورد کمی بیش از حد عادی به نظر می‌رسد، مثلا شما برای کوتاه کردن ناخن دست‌هایتان از چاقو آشپزخانه استفاده نمی‌کنید. فرقی ندارد که چه کسی درمان لیزر را انجام می‌دهد، شما باید مطمئن باشید که این فرد تجربه کافی را در این زمینه داشته به صورت مکرر برای درمان موهای زائد افراد مختلف از دستگاه لیزر استفاده می‌کند.
  3. دستگاه لیزر را بررسی نکردید: ژل خنک کننده، عینک مخصوص و ... .  به صورت کلی اگر به کلینیک مدرن مراجعه نکنید از دستگاه‌ها و تکنولوژی‌های قدیمی برای درمان استفاده خواهد شد. لیزر‌هایی مثل IPL می‌توانند در فرآیند درمان موهای زائد با دستگاه لیزر مورد استفاده قرار گیرند اما معمولا تعداد جلسات درمانی بیشتر شده و نتایج نیز چندان در خور توجه نخواهند بود. بهتر است برای انتخاب مناسب دستگاه لیزر، با متخصص مشورت کنید تا بر اساس رنگ پوست و مو و همچنین ضخامت آن دستگاه مناسبی به شما معرفی شود.
  4. در درمان ثابت قدم نیستید: زمان استاندارد بین جلسات درمانی چهار تا شش هفته است. به صورت میانگین به پنج جلسه درمانی برای رسیدن به نتایج مناسب نیاز خواهید داشت. چیزی که در این میان اتفاق می‌افتد این است که بسیاری از افراد بعد از جلسه دوم یا سوم با مشاهده نتایج از ادامه جلسات خودداری کرده و بعد از شش ماه به خاطر رشد دوباره مو برای درمان مراجعه می‌کنند. برخی از نقاط مخصوص بدن به خاطر موهای ضخیم نیاز به تعداد جلسات درمانی بیشتری دارند اما به صورت کلی پنج جلسه میانگین مناسبی برای رفع موهای زائد است.
  5. انتظارات شما بیش از حد است: بسیاری از نقاط بدن تحت تاثیر درمان مناسب با دستگاه لیزر شاهد کاهش رشد 85 تا 90 درصدی خواهند بود. نقاط متفاوت، نتایج مختلفی را نیز در بر خواهند داشت اما همیشه مقداری از موهای زائد در بدن باقی خواهند ماند. پس به همین خاطر بهتر است که انتظارات بیش از حد خود در مورد پوستی عاری از هر گونه موهای زائد را کنار بگذارید. مجوز سازمان غذا و داروی کشور آمریکا به دستگاه‌های لیزر نیز به کاهش موهای زائد اشاره می‌